27 Nisan 2012 Cuma

Zencefilli Tarçınlı Muffin



Bu akşam canım sıkıldı dizi izlemekten ve örgü örmekten sıkıldım. Mutfağa gidip elimdeki malzemeleri değerlendirerek ne yapabilirim diye internette dolaştım ve bir blogda bu tarife rastladım. Umarım seversiniz...



Gerekli malzemeler ;
2 adet yumurta
2 kahve fincanı toz şeker - 2 kahve fincanı pudra şekeri
2 kahve fincanı sıvı yağ (zeytinyağı öneririm)
2 kahve fincanı yoğurt (köy sütünden mayaladığım kaymaklı yoğurdumu kullandım(: )
6 kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
2 tatlı kaşığı toz zencefil
2 tatlı kaşığı toz tarçın

  • Öncelikle fırını 170 dereceye getirin ki muffinleri hazırlarken ısınsın.
  • Yumurta ve şekerleri derin bir çırpma kabında mikser ile renkleri beyazlaşana kadar çırpın. 
  • Sıvı yağı ve yoğurdu ekleyip az biraz daha çırpın. 
  • Ayrı bir kaba unu, kabartma tozunu, zencefili ve tarçını eleyin. 
  • Elediğimiz unlu karışımı yumurtalı karışıma ekleyip tekrar mikser ile 2 dakika çırpın.
  • Karışımı muffin kalıplarına boşaltın. (Küçük kalıplarla 14 adet çıkıyormuş ama ben büyük porselen kaplarla 4 adet çıkardım. O kalıpları hiç kullanmamıştım bahanem oldu.)
  • Muffinleri kabarıp üzerileri kızarana kadar yaklaşık 40 dakika pişirin.(Benim porselen kaplar derin olduğundan 40dk az geldi süreyi 15 dk uzattım.)
  • İster filtre kahveyle, ister yeşil çayın yanında muffinlerinizi servis edebilirsiniz. Afiyet olsun...

Pin It

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder