24 Nisan 2012 Salı

Elveda Meleğim





Sabaha hasta olan melek balığımın ölümüyle başladım. Evde beslenen hayvancıklarımın ölümü beni oldukça sarsıyor. Kimi sarsmaz ki! Onlar bizim gerçek dostlarımız ve yoldaşlarımız.
O kadar ay gözünün içine baka baka avucumun içi kadar büyüttüğüm bu adı gibi melek malesef melek olup uçtu...
Neyse biraz bu hüzünlü havayı değiştirelim. Eğer siz de benim gibi Melek Balıklarına sevdalıysanız bilirsiniz ki Melek bakılması en zahmetli ve zor balık türlerinden biridir. Çünkü tankınızdaki en ufak bir değişiklikten bile etkilenirler. Yakın zamanda 3 tane daha Melek balığım öldü. Ancak diğerleri yavru oldukları için zayıf düşmeleri normaldir diye düşünüp bu kadar üzülmemiştim. Ancak bu dişi Meleğim yavrudan alıp büyüttüğüm bu boya getirdiğim ve tam da yavrularını alırım diye düşündüğüm bir balığımdı. Tankın su değişimlerinden kaynaklı bu ölümler bana tekrar hatırlattı ki Melek balıklarının suyu değişirlen azami dikkat edilmesi gerekiyor. En ufak ph değişiklikleri, ısı değişimleri hayvancıkların hasta olup ölmelerine neden oluyor. Ben de bir kaç haftadır suyu dinlendirmeden direkt musluk suyundan değişimlerini yapıyordum. Biraz da bu sebepten vicdan azabım üst seviyede. Siz siz olun tankınızın suyunu en az bir gece dinlendirmeden ve ısısını oda sıcaklığında ayarlamadan su değişiminizi gerçekleştirmeyiniz. sevgiler... Pin It

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder