6 Şubat 2013 Çarşamba

Balkon Bahçeciliği


Merhaba, şubat ayına girdik. Bu ay bitince kış sonlanacak ve daha sonra bahar gelecek, çiçekler ve doğa uyanacak. Ben de bahara hazırlık olarak balkonumda yetiştirmek üzere bir kaç bitki tohumu aldım.
Tohumları internetten buradan sipariş ettim. Ürün çeşitliliği çok fazla, güzel bir site. Ben de katmerli cam güzeli, püsküllü pembe kanayan kalpler, Kelebek orkidesi, renkli petunya, Kırmızı sarı turuncu latin çiçeği, kokulu hercai menekşe, kokulu şebboy ve sarı ezan çiçeği tohumu aldım. Bitki yetiştirme konusunda çok tecrübeli sayılmam, ancak ilgiliyim. Geçen sene organik hobi bahçemde sebze, yeşillik ve çilek yetiştirmiştim. Daha önce de annemin evindeyken ve kendi evimde balkonda çiçek yetiştirmiştim. Ayrıca agaclar.net adlı forumun da üyesiyim. Oradan çok şey öğreniyorum. Tohumlarımı dikmeden de bu sayfadan ve bu videodan yararlandım. Torf bulamadığım için geçen seneden kalan ve dışarıya bırakıp dinlendirdiğim torf bahçe toprağı karışımı toprağımı değerlendirmeye karar verdim. Önce toprağı eledim ve fırın poşetine koyup mikrodalgada 450W'da 2 dk dezenfekte ettim. Sonra tohumları paketteki açıklamalara göre ektim. Çimlenmeyi kolaylaştırmak için şeffaf naylonla seraladım, tabi hava deliklerini unutmadım. Şimdi tek lazım olan sabır, 2-3 hafta içinde tohumlarımın büyüyeceği vaat ediliyor...



Elbette ki bitki yetiştirmenin tek yolu tohumla yetiştirmek değildir. Bir de çelik alma dediğimiz yöntem var. Çelik alma, basitçe anlatmak gerekirse bitkinin yeni sürgün dalını suda köklendirerek ya da direkt toprağa dikilerek yapılan bir yöntemdir. Bitkiye ve bitkinin yapısına göre çelik alma yöntemi ve zamanı değişmektedir. Ayrıntılı bilgi için agaclar.net'e göz atabilirsiniz. Ben de geçen sene çelikle cam güzeli, parlak mustafa, kurdela, kılıç, sardunya gibi bitkiler yetiştirdim. Bu sene de karanfili çelikle yetiştirmeye çalışıyorum. 


Bir de soğanlı bitki maceram var ki ne siz sorun ne ben söyleyeyim :P

 
 
Bu da tek kaktüsüm, henüz açmadı. 

Pin It

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder