13 Şubat 2014 Perşembe

Ayıcıklı Bebek Battaniyesi

Örgü örmeyi sadece bir ters bir düz şeklinde yapabiliyorken azmedince Kars'ta kendi kendime farklı modelleri de söktüm. Sadece kendime renk renk bereler örmek istiyordum. İyi ki bloglar ve Youtube var.



Bu mecralarda verilen öğretici dersler sayesinde şimdi çözemeyeceğim örnek yok diyebilirim. Ama bir platformu daha anmadan geçemeyeceğim o da ravelry.com'dur. Örgü dünyasının facebook'u dersem kafanızda bir şeyler canlanır eminim. Yüzlerce örgü modeli, tığ işleri her şey... Lafı fazla uzatmadan size çok şirin ve süper kolay bir bebek battaniyesi paylaşacağım. Henüz bebeğim olmamasına rağmen ben bile çok sevmiş ve Kars'tayken örmüştüm.

Battaniye yalnızca bir ters bir düz örgüden oluşuyor. Ayıcık şeklini jakarlı şekilde çıkarıyorsunuz. Pano 32 ilmekten oluşuyor dolayısıyla istediğiniz kadar ayıcıkları arttırabilirsiniz. Battaniyenin kenarına pirinç örneği yaptım. Bu da temel bir ters bir düz ile örülen bir örnek. Dikkat edilmesi gereken şey alt sıradaki düz ise siz ters, ters ise siz düz örüyorsunuz. Ayıcık desenini de aşağıdaki panoyu takip ederek ilk ayıcıkta beyaz yerleri düz örüyorsanız gri yerleri düz örüyorsunuz. Diğer ayıcıkta ise tam tersini yapıyorsunuz. Bu kadar basit. :) Ben Nako Baby 100 gr beyaz renk yün kullandım ve 5 ayıcık ile başladım. Kolay gelsin...

Ayıcık deseni panosu


Siz isterseniz üzerini işleyebilirsiniz...

Jakar deseni ütülendikten sonra daha rahat görülüyor...

Pin It

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder