4 Şubat 2014 Salı

Balkon Bahçem


Şubat kışın son ayı bahar kapıda. Renk renk çiçeklerle birlikte gözümün gönlümüz açılacak inşallah. Benim balkon bahçeciliği maceram da devam ediyor.
Evin konumu kuzeye baktığı için yazın sonunda aldığım güllerim kurudu. Sonbahar soğanlarımın bir kısmı açmaya başladı bazıları da hastalandı ve sökmek durumunda kaldım. Yukarıda Ağustostan beri balkonumun değişimi var. Dekorasyon önerilerine açığım bu arada. Aşağıda ise kimisi ölen kimisi yaşayan bitkilerim var. O kadar çok bitkim öldü ki biraz hevesim kaçmadı değil. Ama pes etmek yok bitkileri öldürerek nasıl yaşatmam gerektiğini de öğreniyorum.

 
Lilyum
Telgraf ve minik çiçekleri

Yeni gine bitkisi, kaybettim ve
balkonuma zararlı böcekler getirdi malesef
 bir daha eve sokmam
Peki neden bu kadar bitki öldürdüm. Bitki işi biraz deneme yanılma  biraz da sabır gerektiriyor. Benim balkonum kapalı ve kuzeye bakıyor. Bu ne demek? Kapalı olması hava akımının olmaması kuzeye bakması da çok soğuk olması anlamına gelmekte. Ben de gerekenden fazla su verince bitkiler ya kök çürüklüğüne uğruyor ya da nemli ortamı seven mantar ve zararlıların hücumuna uğruyor. O nedenle evinizin konumunu ve bitki yetiştirdiğiniz yerin artılarını ve eksilerini tolere eden bitkileri seçmelisiniz. Yukarıda da belirttiğim gibi gül kışın balkonumun şartlarını sevemedi Aslında gül bir bahçe bitkisi ama ben yine de balkonda şansımı denemek istemiştim. Eve taşındığımda temmuz ayıydı ve ben gülümü o aylarda aldım. Yazın balkon gece gündüz açık pencerelerden hava alıyordu, sorun yoktu. Ne zaman hava soğudu ve ben kapı pencere kapatmaya başladım gül iflah olmadı. Bunun gibi bir sürü örnek verilebilir. Havalar bol güneşli, balkonlar bol çiçekli, toprak bol bereketli olsun...
Şeker begonyalarım
Hercai Menekşeler

Güllerimin hepsini kaybettim :(




Beyaz lale ve muscari


Üst açı beyaz lale



Pembe Top Sardunya
Somon Top Sardunya
Top Sardunyalar
Bayrak Kırmızı Sakız Sardunya

Göbeği Çingene Pembesi Top Sardunya
Ceylan Sardunyalarım






Pin It

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder