14 Şubat 2014 Cuma

Sevgililer Günü Tatlıları


Merhaba, sevgililer günü için tatlıyı çok seven eşime güzel bir sürpriz yapmak istedim. İrmik tatlısı ve resmen uydurduğum bu kurabiyeyi yaptım. Geç bir saatte aklıma gelen bu fikir için evde ne bulduysam onu kullandım diyebilirim. Neyse ki sonuç harika oldu. Ağızda dağılan ama un kurabiyesi gibi boğmayan, yumuşacık tatlı krizi yatıştırmalık atıştırmalar huzurunuzda. Umarım benim gibi siz de seversiniz. Sevgililer günü aşkınızı ifade etmeniz için bahaneniz olsun...




Mısır Unundan Lorlu Kurabiye

Malzemeler:
2 su bardağı pudra şekeri
2 yumurta
100 gr tereyağı
200 gr lor peyniri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
250 gr mısır unu (1 paket)

Yapılışı:
Malzemeler sırasıyla karıştırma kabına alınır. Elinizle tereyağ eriyene ve lorların topakları gidene kadar yoğurulur. Kulak memesinden daha yumuşak olan hamuru elinize az da olsa yapışabilir. Kalıp kullanacaksanız hamuru merdane ile açmak yerine avuç içinizde köfte yaparmış gibi açın ve kalıbı bastırın. Uğraşamam yuvarlarım gider tadı bana yeter diyorsanız işiniz zaten çok kolay. :) Üzerine pudra şekeri eleyerek ekebilir  ya da şeker hamuru ile kaplayabilirsiniz. Ben Dr. Oetker'in süsleme glazürlerini kullandım. Yaratıcılığınızı kullanmak size kalmış.



















İrmik Tatlısı

Ben 6 tane silikon kalpli kalıbımı doldurmak için yarım ölçü kullandım.

Malzemeler:
2,5 su bardağı süt
5 yemek kaşığı irmik
5 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tereyağ
1 paket vanilya

Üzeri için hazır meyveli dondurma sosu
Altı için bisküvi kırıntıları

Yapılışı:
Tencere sütünüzü dökün içine irmik ve şekeri ekleyin kaynayana kadar karıştırın. Dibini tutturmamaya özen gösterin. Kaynadıktan sonra altını kapatın ve içine tereyağı ve vanilyayı ekleyerek karıştırın. Ilıdıktan sonra sudan geçirilmiş kalıplara kaşıkla dökün. Ben üzerlerine daha önce yaptığım cheesecake'ten kalma bisküvi kırıntılarını da döktüm. Buzdolabında soğuma bırakın. Eğer vaktiniz varsa 1 gece dolapta beklerse daha muntazam çıkıyor kalıplardan. Ters çevirip servise dizin üzerine dondurma sosunu dökün. Siz istediğiniz süslemeyi yapabilirsiniz, ben Dr. Oetker'in kalpli minik çikolatalarını kullandım.

Afiyet olsun, aşkla tüketin...
Pin It

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder