1 Ocak 2014 Çarşamba

Yeni Bir Yıl Daha...

Yeni bir yıla daha girdik, bu yılda da umutlarımız çok fazla: yüksek lisans tezimi bitirmek, kalıcı bir iş bulmak, çekirdek aileme yeni bir üye katmak, vb... Bakalım bu dileklerin kaçı gerçek olacak görücez. Ama daha önce başarılı bir yılbaşı menüsünün daha altından kalkmış bulunmaktayım, hatta bu defa daha kalabalıktık. Artık kim korkar sofra kurmaktan ;)


Yılbaşı Menüm:
Aperatif kanepeler
Domates Çorbası
Fırın Torbasında Hindi
Garnitürlü Pilav
Kakaolu Cupcake
Şeker Hamurlu Kurabiyeler

Aperatif Kanepeler
Başlangıç için meze yerine kanepe yapmaya karar verdim hatta eşim bana bu fikri veri diyebilirim. İnternette ve özellikle Pinterestte ufak çaplı bir araştırma yaptım ve sonuçta ortaya bunlar çıktı...


Domates Çorbası

Domates çorbasını yazdan yaptığım domates püresi ile yapıyorum. Kısaca bahsetmek gerekirse yazın tarlada yetişen o mis gibi domatesleri kabuğunu soymadan ufak ufak doğrayıp doğrayıcıdan geçiriyorum. Daha sonra tuzla biraz kaynatıp hava almayacak şekilde şişeliyorum. İşte o yaz domatesini kışın böyle şeyler için kullanmak acayip pratik oluyor. Ben çorbanın biraz kıvam alması için önce ister tereyağ ister sıvıyağ ile 2 çorba kaşığı unu kavuruyorum sonra üzerine domates püresini ilave edip biraz karıştırıyorum ve suyunu ekliyorum. Suyu ne kadar fazla eklerseniz kıvamı o kadar akıcı olur. Koyu kıvamlı seviyorsanız püreyi fazla eklemelisiniz dilerseniz undan sonra bira salça da ekleyebilirsiniz kıvam verir. Afiyet olsun...

Fırın Torbasında Hindi

İşte ana yemeğim "bütün hindi". İlk başta bu nasıl pişecek böyle diyorsunuz ama bence dünyanın en basit yemeğiymiş sadece pişmesi bol bol vakit alıyor. Öncelikle kendinize uygun boyutta (bizimkisi 4 kg) bir hindi seçmelisiniz ve mutlaka fırın torbası hediyelilerden alın. Sonra da en önemli aşaması soslamaya geçelim. Ben yemeklerde tatlı tatları pek sevemiyorum o nedenle tuzlu bir tarif yapmak istedim. Önce yarım limonun suyunu sıktım, sonra 4 tane orta irilikte sarımsak rendeledim. Azıcık da portakal kabuğu rendesi de ekledim. Bir çorba kaşığı salça ve parça hindilerde de bol bol kullandığım soya sosundan yine bir çorba kaşığı kullandım. Karabiber, köri, pul biber ve kekik ile baharatlandırdım. Oda sıcaklığında yumuşattığım 100 gr. tereyağını da ekledim. Güzelce içli dışlı yıkayıp süzülmeye bıraktığımız hindimizin üzerine ve içine fırça yardımıyla hazırladığımız sosu sürüyoruz. Soslama işlemi bitince fırın torbasının poşete bağlandığı iple hindinin ayaklarını bağlayın. Sonra fırın poşetinin içini unlayıp hindiyi poşete yerleştirin. Poşeti bir kaç yerinden delmeyi unutmayın. Ben yaklaşık 3 saat boyunca 170 derece fırında pişirdim. Benimkini tadanlar çok beğendi, sizin de konuklarınızın beğeneceklerine eminim. Afiyet olsun...



Garnitürlü Pilav

Daha önceden de belirttiğim gibi ben yemeklerde tatlı tatları pek sevmiyorum o nedenle fıstık, kayısı kurusu, kestane, tarçın falan ben sevemiyorum. Pilavımı da klasik garnitürlü pilavdan yaptım. Renkli renkli çok hoş oldu bence. Yapmak isteyenler için: Öncelikle pirinçleri tuzlu suda ıslayıp 20 dk. kadar bekletin. Tereyağı ya da sıvıyağı tencereye koyup ocağın altını yakın pirinçlerinizi süzüp tencereye ekleyip biraz kavurun. İçine bir iki parça limon tuzu ya da suyu ve tuz ekleyin. Garnitürleri de ekleyin ve 1'e 1,5 oranında kaynamış su ekleyin. Tuzun ve yağın her yere ulaşması için güzelce karıştırıp kapağını kapatın. Dibinin tutmaması için kaynayıncaya kadar bir kaç defa karıştırın. Kaynayınca altını kısıp demlenmeye bırakın. Sıcakken güzelce karıştırıp servis yapın.

Not: Eğer hindinizi doldurmak isterseniz (ben doldurmadım), hindi 1,5 saat piştikten sonra içini doldurup tekrar fırınlayabilrsiniz.

Kakaolu Cupcake



Bu güzel kekleri şu tarifi kendime uyarlayarak yaptım umarım beğenirsiniz.

18 adet için malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1-2 damla limon aroması ya da limon kabuğu rendesi
  • Üzeri için krem şanti ve süsleme malzemeleri
Kalıplarınızı yağlayıp hazırlayın ve fırını 180 dereceye ayarlayın. Yumurtayı çırpma kabına kırın ve şekeri de ekleyerek mikserle önce düşük sonra yüksek devirde karışım beyazlayıncaya kadar çırpın. Sütü, sıvıyağı, vanilyayı ve limonu ekleyin. Daha sonra elenmiş un, kakao ve kabartma tozunu ekleyip çırpın. Hazırladığınız kalıpların 2/3'ünü doldurup önceden ısıtılmış fırında 20 dk. pişirin. Pişip pişmediğini kürdan batırıp anlayabilirsiniz, kekiniz kürdana yapışmamışsa pişmiştir. Kekleri soğuttuktan sonra üzerini krem şanti ve süsleme malzemeleriyle süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun.

Şeker Hamurlu Kurabiye

Bu kurabiyelerden ne zamandır yapmak istiyordum ama benim gibi küçük bir şehirde yaşıyorsanız ve malzemeleri nasıl edineceğiniz bilmiyorsanız burada çok pratik bir yöntemi ayrıntılarıyla anlatılmaktadır. Şeker hamurlarım çok kuru oldu o nedenle açmakta çok zorlandım sanırım pudra şekerini fazla eklemişim. Daha sonra tekrar deneyeceğim. Ancak süsleme kısmına bayıldım. Sonuç:


Herkese ağız tadıyla geçirecekleri, sofralarının bolluk bereket dolu olduğu güzel bir yıl dilerim...

Pin It

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder