19 Kasım 2012 Pazartesi

Aşure

Malum içerisinde bulunduğumuz ay aşure ayı. Adettendir dedim evimin bereketini bollaştırmak için ben de aşure yapmaya karar verdim. Bir çok yemek blogunu araştırdım, anneme sordum ve kendime bir tarif derledim.Umarım size de faydası olur. Şimdiden afiyet olsun...


Malzemeler:
2 su bardağı aşurelik buğday,
20 su bardağı su,
1 su bardağı nohut,
1 su bardağı kuru fasulye,
1/3 su bardağı kuru üzüm,
1/3 su bardağı kuş üzümü,
3,5 su bardağı toz şeker,
1/3 su bardağı doğranmış incir,
1/3 su bardağı kayısı,
1/2 portakalın doğranmış kabuğu
10 adet kadar karanfil
2 adet çubuk tarçın
1 çimdik tuz
Süslenmesi için; ceviz, badem, fındık, fıstık, susam ve nar.

Yapılışı:
Mutlaka bir gece önceden yıkadığımız buğday, nohut, fasulyeyi ayrı ayrı kaplarda ıslatın. Ben içindeki meyveler daha diri olsun diye üzümü, kayısıyı ve inciri geceden ıslatmayıp son anda karışıma ilave ediyorum, siz isterseniz onları da geceden ıslayabilirsiniz.
Ertesi gün; geceden ıslatılmış ve şişmiş olan aşurelik buğdaya 20 bardak suyu ilave edip düdüklüde 20 dk. pişirin. Ayrı tencerelerde nohut ve fasulyeyi de haşlayın. Düdüklüdeki buğday iyice koyulaşmışsa haşlanmış demektir. Buğdayın içine haşlanmış ve süzülmüş nohutla beraber fasulyeyi içine ilave edin. Bazı tariflerde tarçın ve karanfili direkt aşureye ekleniyor. Ancak ben onları iki ayrı cezvede 5-7 dk. kadar kaynatarak sularını aşureye ekliyorum. Küçük, küçük küpler halinde kestiğiniz 1 adet portakal kabuğunu içine atın. Son olarak; kuru üzümü, yine küçük küçük doğranmış incir ve kayısıları da ilave ettikten sonra en son olarak şekerini ilave edin. Şekeri en sona bırakmamızın nedeni buğdayın sertleşmesini engellemektir. Şeker ilave edilen aşureyi sürekli karıştırın ki dibi tutmasın. Adet üzerine aşureye 1 çimdik tuz da eklenmelidir. Aşurenin tadına bakarak şekerini ve ne kıvama gelip gelmediğini anlayabilirsiniz. Şekeri az ise şeker, kıvamı koyu gelirse de sıcak su ilavesi yapabilirsiniz.
Aşureniz olduktan sonra kaselere koyup soğutun. Ben her kaseme 2 kepçe koydum ve 20 kase aşure etti. Üzerini de kavurduğum susam, ceviz, badem, fındık, fıstık ve nar ile süsledim. Siz de arzuya göre başka tarz süsleme ve malzeme kullanabilirsiniz.
Allah kabul etsin…
Pin It

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder